L’iARXIU és un repositori electrònic per emmagatzemar i custodiar els documents electrònics, de manera que es pugui garantir la seva integritat, autenticitat, confidencialitat, qualitat, seguretat, recuperació i conservació a llarg termini. Aquest repositori funciona a manera d’arxiu central i/o arxiu històric i està pensat per a la documentació semiactiva i/o històrica.
A més a més, inclou la prestació d’uns serveis específics relacionats amb la preservació digital per tractar els problemes derivats de la fragilitat dels suports i l’obsolescència tecnològica, ja sigui del maquinari , el programari o dels formats dels documents. Per exemple:
- serveis de migració de documents
- serveis de visualització de fitxers
- un servei d’evidència electrònica relacionat amb la preservació de les signatures electròniques.
En concret, iARXIU, contempla els següents mòduls funcionals:
Mòdul d’ingrés
- Creació de peticions de transferència de documents/expedients
- Aprovar, rebutjar i acceptar les sol·licituds de transferència de documents/expedients
Mòdul d’arxiu
- Gestió del repositori digital
- Per a garantir la conservació i arxiu dels documents electrònics, el Consorci AOC aplica el que preveu l’Esquema Nacional de Seguretat quant al compliment dels principis bàsics i dels requisits mínims de seguretat mitjançant l’aplicació de les mesures de seguretat adequades als mitjans i suports en els quals s’emmagatzemen els documents
Mòdul de consulta
- Cerca bàsica i avançada mitjançant les metadades dels documents/expedients
- Consulta en línia dels documents
- Expedició de còpies autèntiques i conversió en línia dels documents a nous formats
- Descàrrega de l’informe d’evidència
- Descàrrega de paquets d’informació de consulta
Mòdul d’administració
- Gestió dels usuaris de la plataforma
- Gestió de les polítiques d’accés als documents
- Gestió de les polítiques de retenció i disposició dels documents
- Gestió de les sèries documentals
- Gestió de les plantilles de metadades
- Consulta estadístiques d’ús
- Consulta del registre d’accions i d’accessos
Mòdul de Preservació
- Gestió i execució de polítiques de migració de documents, de consistència i de ressegellat.
- Gestió dels formats dels fitxers
- Preservació de les signatures electròniques