Usuari: arxiver i/o administrador d’ens

La plataforma iARXIU contempla tres maneres per afegir o donar d’alta una sèrie documental. En tots els casos és imprescindible informar del codi de classificació i títol per donar d’alta una sèrie.

No es poden donar d’alta sèries documentals amb un codi de classificació i títol que ja existeixin.

De forma individual mitjançant la web

En aquest cas, l’usuari ha d’emplenar un formulari d’alta:

Nova sèrie documental
Camps nova sèrie

De forma massiva mitjançant la càrrega d’un fitxer csv

Nova sèrie mitjançant CSV

El fitxer CSV ha d’incloure els següents camps i amb l’ordre que es detalla:

  • Codi de classificació
  • Títol original
  • Descripció
  • Nivell de descripció
  • Nom productor
  • Codi intern
  • Data inici (dd/mm/aaaa)
  • Data final (dd/mm/aaaa)

 

Per indicacions pròpies del format csv els camps s’han de separar amb comes (,). Si en el contingut d’algun d’aquests camps hi ha una coma, cal incloure cometes dobles a l’inici i final del text.

Pots descarregar el següent exemple: series_documentals

De forma automàtica durant una transferència

Creació automàtica de les sèries quan l’ingrés es realitza mitjançant els serveis web de la plataforma. Aquesta funcionalitat està pensada per aquells organismes que fan les transferències d’expedients mitjançant els serveis web i els interessa que la plataforma iARXIU doni d’alta la sèrie documental, si no existeix, automàticament en finalitzar l’ingrés fent servir les metadades existents.